Logo nedir? Lügat fehvaı olarak mahiyet mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çalışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler ciğerin daha çok yeğleme edilebilir. Yek bir sektörde çalışkanlık gösteren meslekletmelerin çoğu kez logoları sektörü temsil eder. Lakin birden fazla sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çalışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolay anlaşılır, yolırlanması kolay, olabilir olduğunca azca adetda renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro zarar verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerısilsile gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm da dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma ciğerin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu haber çok önemlidir.
Yorumlar